Dimitrij Mereškovski (1865-1941) – BOG

Bože moj, počuj hvale reči,

za to što dade mojim očima

da vide svet Tvoj, taj hram večit,

zoru i vale u noćima…

 

Nek mi nauka samo preti,

hvala za ovaj tren izboren,

za sve što srcem, tek, osetih,

o čemu zvezde meni zbore…

 

Osećam, svuda oko sebe

Tebe, Bože, sred noćne tmuše,

kroz udaljene zvezde nebne

i u dubini moje duše.

 

Ja k Bogu žudeh – ne znah stazu,

još ne verovah. Al` ,voleći,

mada poreče moj Te razum,

ja osećah Te, srcem bdeći.

 

I Ti se ukaza: svet si ceo,

Ti si- sve: nebo, voda, bezdan.

Ti glas si bure. Etar beo,

miso poete. Ti si – zvezda…

 

Dok živim, molim Ti se, kajan,

Tebe volim, i Tobom dišem.

Kad umrem – s Toboj ja se spajam,

kao u zoru zvezde s kišom.

 

Hoću da život sav moj bude

bruj neprestane Tebi ode,

za noć, za zore koje rude,

za život i smrt – hvala, Gospode!…

 

molitva_001

 

Оставите коментар

