Desanka Maksimović – NA ODMORIŠTU

V

Svaka tvoja reč, u meni je do pesme porasla svaka tvoja reč.

Svaki tvoj dodir, u meni je do zagrljaja porastao svaki tvoj dodir.

Naš slučajni susret, u meni je do života porastao naš slučajni susret.

Sve što mi se zbog tebe dogodilo kao očarano živi u meni, i čini se, neće proći

sve što mi se zbog tebe dogodilo.

I volela bih da tek sada volim prvi put. Volela bih da ne verujem da će me srce

za tobom proći — kada budeš jednom otišao.

VI

Govori tiho. Drveće je noćas budno, i meni je žao da čuje: kako je život kratak i

nije veseo.

Govori tiho. Ptice noćas blizu nas pevaju, i meni je žao da čuju: kako u glasu

nečijem ima suza.

Govori tiho. U livadi obližnjoj zrikavci se noćas vole radosno, i meni je žao da

čuju: da je ljubav u srcu nečijem tužna.

Govori tiho. Nebo je noćas beskrajno tanko, i meni je žao da nas čuje Bog, pa da mu zbog nas teško bude .

girl-long-grass-photography-thinking-Favim.com-670776

VII

O, ko bi nam opet u dušu znao zasaditi krin, pa da na početku ne pomislimo sa

gorčinom: kako negde čeka kraj; pa da na kraju ne pomislimo sa gorkom

mirnoćom: kako uvek ima novih puteva, na kojima se stari zaboravljaju.

VIII

Sve mislim šta li će doći posle ove bure.

Da li ću, kao tica svoja krila posle leta, umorno sklopiti svoje srce, a kao kamen

sebi o grlo obesiti život.

Ili ću zaneta, raširenih ruku, vihoriti zemljom, tražeći polomljena krila snova da

uzletim onome čega nema.

 

dress-girl-photography-sea-thinking-wind-Favim.com-91809

Оставите коментар

