Manuel da Fonseka – ULICE GRADA

U gluhu noć duboku kao tajna
tiho se iskradam iz sna
i osvrćući se lutam kroz splet
pustih ulica.

Java nalik na nastavak sna:
studen, utvare visokih zdanja
kao divovske nadgrobne ploče,
žmirkave vjeđe uličnih fenjera.
Odasvud zrači strepnja
nadvijajući se nada mnom kao nesvijest.
Samo ja sam ispunjen kretanjem i sam
Bog zna odakle nagrnulom nježnošću
prema onima što snivaju iza tih zidova
i nimalo se ne čuvaju od vječito budne smrti
sto vreba na njih u tami.
U kojem od tih zdanja, na kojem katu je
usnula ona čije ime i život nikada ne upoznah?
Upoznah samo boju njene kose, samo muziku
tijela u trenu toga jutarnjeg susreta.
Zar se susret tih dvaju pogleda
što izdaleka govorahu jedan drugom:
– Divnog li dana! – dogodio zato
što sunce poput kiše šibaše ljudsku gomilu
koja se gurala, šumjela, brujala?

Meni se taj trenutak što je srodio
dvoje prolaznika
učinio slučajem, i ja se ni ne osvrnuh…

A sada me izjeda misao da sam propustio
najljepši dan mog života,
i zato strepim od ove noći
i očekujem sam ne znam što.

Jednoličnost sati postaje neizdrživa.

Stalno ta ista nada:
danas odjednom…
I eto gdje živim život bez reda
ko neki prerušeni milionar
ustajem s kreveta i izlazim na ulicu kao
mjesečar, i lutam gradom do zore.
To je moj vjerski obred.
I čini mi se da odasvud u mene gledaju,
sumnjaju da sam lud.
I nikoga tko bi me saslušao, nikoga tko bi razumio.
Samo noć mi hrli u susret…
Ali kada se približi moj smrtni čas,
ugledat ću je očima punim suza
i reći joj sve, sve…
Tako kazuju djeca svoje jade svojim majkama.

303340_558695954163065_1505207182_n

Оставите коментар

