Ludvig Uland – KRČMARIČINA ĆERKA

Oj, na danu vedru, sjajnu,

Prebrodila reku Rajnu

Tri mladića.

„Krčmarice, vina amo!

Tvoja lepa ćerka kamo, reci nam?“

„Biće svega: vina, piva,

Al mi ćerka nije živa, kuku meni!

Danas su joj tužni svati,

Danas će je crna mati spremiti.“

Pod pokrovom belim sva je,

Čini ti se zaspala je nevesta.

Prvi mladić priđe bliže,

S pokojnice pokrov diže, uzdahnu:

„Što si sveo, cvete mio?

Haj, od danas tvoj bih bio ljubaznik.“

S lica drugi pokrov uze,

grunuše mu gorke suze, zaplaka:

„Davno mi te srce nosi;

Ružo moja, šteta što si svenula.“

Treći za smrt ništ ne haje,

U ustanca celiva je ledena:

„Tvoj sam bio, tvoj ću biti –

Ta tebe ću i ljubiti večito.“

 

38

Оставите коментар

