David Albahari (Peć, 1948) – PRIČE

BRZINA

Spor sam, ne poričem.  Ali kakva korist od brzine?

Kada ujutru, kada se probudim, pomislim na sva rastojanja koja bih morao da pređem i koja bi me na kraju vratila na isto mesto, jednostavno mi se ne ustaje.

Ili kada dolazim ispred ogledala. Još uvek nisam u odrazu video celo svoje lice.

Svet može da bude samo u meni. Izvan mene, to nije moje.

Kada bih bio brži, ne bih znao da postojim.

 

VODA

„Ljubav je kao voda“, kaže on. „Bez obzira koliko čvrsto stisneš prste, uvek ti iscuri.“ Svi se zagledamo u skupljene šake, svi očajavamo kada poslednja kap sklizne na zemlju, na sasušenu travu. Neko primeti da, u tom slučaju, debele osobe imaju nepobitnu prednost, ili bar osobe sa debeljuškastim prstima između kojih ne ostaju praznine.  Podiže ruku da nam pokaže kako su mu prsti krivi;  kaže da, ma koliko pokušavao,  ne može toliko da ih približi da tvore omeđeni prostor. Tako je rekao: „omeđeni prostor“.  Šaka mu je bila prozirna naspram neba, i podrhtavala je kao zastava. Jasno se videlo da će uskoro pasti noć.  Sklupčaćemo se u svojim vrećama i sanjati kako sve ovo nije istina.  Neko to glasno ponavlja, reč po reč. Više to nije ista rečenica. Kada osetim dodir na ramenu, naglo se okrećem.

 

Razgovori – KNJIGA JE IZVOR UTEHE

„Za razliku od romana, u kojima se stalno borim sa istorijom, u mojim pričama uglavnom nema istorije. One najčešće govore o prelomnim trenucima u životu usamljenih pojedinaca ili o nerazumevanje između supružnika. Taj krah ponekad je posledica dolaska u drugu zemlju, a ponekad se dešava kao neumitan ishod sve većeg udaljavanja između ljudi. Međutim, najčešće do toga dolazi zbog jezičkog nerazumevanja, odnosno, zbog nesklada u tome kako shvatamo jezik i njegova značenja. Bez obzira na to da li je u pitanju ljubav, iseljenje, samoća ili usud jezika, kao pripovedača uvek me zanima onaj trenutak posle kojeg više nema povratka, kada od života preostaju samo senke.“

преко Internet stranice Davida Albaharija | Razgovori | Knjiga je izvor utehe.

 

3 мишљења на „David Albahari (Peć, 1948) – PRIČE

Оставите коментар

